Stichting Couleur Localę2007  is een organisatie die kunst, cultuur en kennis

op een laagdrempelige wijze bij het publiek wil brengen.

Vooral Herwijnse amateur kunstenaars krijgen een podium.

Op 25 oktober 2007 hebben Jaap van Weelden, Yvonne van Weelden en Kees Vos de stichting opgericht.
De stichting is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Tiel onder nummer 11070785. Al eerder waren er plannen om de Herwijnse amateurs op een dag bij elkaar te brengen. Het zou een
manifestatie moeten worden, waar iedereen mee mocht doen en waar de toeschouwer zonder schroom op af kon komen. Tijdens een Herwijns feest hebben we aan iedereen waarvan we wisten dat ze wat met kunst deden gevraagd om mee te doen en te denken. Ook mijn kontakten met de Open School hier in Herwijnen en haar bezoekers hebben zeker bijgedragen tot het bijeenbrengen van de amateur-kunstenaars. Cursussen op het gebied van tekenen en schilderen en ook kunstgeschiedenis hebben het proces toch wel versneld. Ook de mededeling van de B&W van Lingewaal waarin ze ons complimenteerden met het programma hebben ons ge´nspireerd.  Met gelden van Gemeente Lingewaal, en veel Herwijnse sponsors konden we onze plannen realiseren.

Wilt u meer informatie over deze manifestatie, dan kunt u contact met ons opnemen

Een bericht in het gastenboek is natuurlijk ook altijd welkom. Wij horen graag uw mening!

Stichting Couleur Localę2007