Muziek schilderen pozie dictee Herrewijns Dialect

Muziek

Muziek is in de Herwijnse samenleving niet weg te denken. We hebben hier het honderdjarig koor van Soli Deo Gloria. In 2009 hadden ze op het podium van Couleur Local een ereplaats. Ook het jeugdkoor van Soli Deo Gloria, genaamd the Young Voice, was van de partij. Zeker mag niet onvermeld blijven de fanfare van Wilhelmina. Veel klein koper een groots geluid. In 2009 hadden we het jeugdorkest, dat samen met tangodansers uit Leerdam
La Comparsita speelde. Met prachtige solopartijen van de blazers. Dan hebben we nog drie rock formaties. Over een ervan, de Gelsings, straks meer. Dat ze in andere dorpen ook muziek maken is ons natuurlijk bekend. Alleen een cabaret, dat hebben ze niet overal. Na 75 optredens in het land zijn ook die toe aan een nieuw repertoire. Op zaterdag 26 januari 2013 trad in het avondprogramma FROGFEVER op. Jos, Willem, Karel en Eveline vormen de band. FrogFever is een band met een swingend geluid. Hedendaagse rock en een vette bleus.

Muziek in 2014

We stellen alles in het werk om ERMA VLASBLOM weer een optreden te laten verzorgen.

Niet allen omdat wij dat graag willen, maar ook omdat mensen er om vragen.

Als ze komt brengt ze haar dochter mee. Mooie luisterliedjes. Een rustpunt.

( we vragen ATG, de nieuwe beheerder van dorpshuis de Poort, om een mooi p[odium, een goed geluid, en een mooie belichting )

ATG heeft toegezegd dat ze een mooi podium zullen maken met een prachtige verlichting.